Семінар-практикум для вихователів-методистів “Оптимізація роботи вихователя- методиста через використання QR –кодів та сервісів Google”

10.Січ.2020
Семінар-практикум для вихователів-методистів “Оптимізація роботи вихователя- методиста через використання QR –кодів та сервісів Google”

На сьогоднішньому етапі розвитку системи дошкільної освіти посада вихователя-методиста потребує мобільної та гнучкої особистості. Робота, яку має виконати вихователь-методист потребує постійного вдосконалення, обробку великої кількості інформації, великого документообігу, ефективної та продуктивної роботи з педагогами та батьками.

Якщо врахувати швидку динаміку в якій відбуваються ці зміни то виходить той ефь силівна. Для того щоб не жити в постійному стані стресу, необхідно прийняти цю ситуацію і зрозуміти, що ми живемо в такий час. Прийняття змушує шукати нові рішення, шлях адаптації і став для мене поштовхом до саморозвитку. Так виникла ідея оптимізації роботи вихователя- методиста через використання QR –кодів та сервісів Google.

У сучасному світі щодня з’являються нові розробки та технології. Часом те, що вчора видавалося фантастикою вже сьогодні є простою річчю. Причому, частина винаходів у світовій історії робилися немов випадково (наприклад пеніцилін, мікрохвильова піч, суперклей тощо). Подібною є історія створення QR-кодування. Спосіб нанесення технічної інформації на деталі в точному машинобудуванні здобув поширення в багатьох інших галузях. То в чому ж секрет популярності QR-кодування? Чому ця технологія здобула таке розповсюдження?

Дана технологія походить від технології штрих-кодів. У Японії, починаючи ще із 1960-х років спостерігався грандіозний підйом в економіці та торгівлі. Уже у 1978 році в країні було впроваджено власний варіант штрих-коду.

Однак, використання «традиційних» штрих-кодів у Японії мало свої особливості. Обсяг інформації, що кодувався «звичайними» – лінійними штрих-кодами, виявився замалим. Виникла потреба пристосування «традиційних» штрих-кодів до підтримки японського ієрогліфічного письма Кандзі та силабічної абетки Кана.

На початку 19діх компаній концерну TOYOTA) ініціювала проект створення нового механізму кодування інформації. Вже у 1994 році було презентовано абсолютно нову систему двовимірного кодування – QR-кодування.

Над розробкою нової технології працювали двоє інженерів – Масахіро Хара та Такаюкі Нагая.

На сьогодні і в освіті широко починають застосовувати QR-коди, наприклад в програмі “Впевнений старт”, фахові видання такі як журнали ” Джміль”, ” Дошкільне виховання” тощо. 

Можливості використання технології в методичній роботі закладу дошкільної освіти:

  • в комплексі із сервісами Google QR-коди ефективний інструмент для різних форм збору інформації, діагностики, створення баз даних;  Бура О.В. Довідкові матеріали
  • ефективний спосіб урізноманітнення форм методичної роботи;
  • засіб осучаснення методичного кабінету через наповнення мультимедійним контентом;
  • осучаснення просвітницької роботи серед батьків через оздоблення стендів, брошур, ширм QR-кодами.                                     Бура О.В. Додаток- матерали для скачування

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА СЕМІНАРА

Майстер-клас створення QR-коду

Майстер-клас створення Google форм

КВЕСТ ” У ПОШУКАХ СЕКРЕТНИроь підказками у роботі з представленими вище технологіями.

Локація «Секрет Джовані»

 “Усі ми потрапляли в ситуації так званого професійного виклику, коли за браком потрібних ресурсів треба виконати певне завдання. У такому випадку допомагає професіоналізм.

Для активізації професійних здібностей Вам необхідно розгадати  секрет Джованні.”

Локація «Обізнаність»

“Щоб знайти другий QR -код, розгадайте кросворд. У колонці, позначеній синім кольором, ви прочитаєте слово, що підкаже, де отримати наступний код.”

Локація «Алгоритм»

“Щоб знайти наступний QR -код, відтворіть алгоритм створення Google форм.”

Локація «Фотозона»

“Бути інноваційним означає передусім мислити нестандартно і креативно, бути відкритим до нового, уникати шаблонів, уміти бачити можливості там, де інші їх не помічають. Пропонуємо вам зберегти не лише знання, а й  приємні емоції від заходу.”

Завдання: зробити групове фото, за заданим алгоритмом створити QR –код та зчитавши код зберегти його собі.

»

“Сьогодні ви отримали інформацію щодо застосування QR –кодів та сервісів Google в методичній роботі. Дізналися про різні сфери застосування даної технології в тому числі у туристичній. Ми пропонуємо вирушити у віртуальні екскурсії нашими старшими групами. Для цього знайдіть, відскануйте  QR –коди та поділіться отриманою інформацією з колегами. “